Monday, August 29, 2011

Pulang ke kampung.

Aku pulang beraya seminggu sebelum raya. So, sempatlah aku berbuka dengan family members aku. Aku balik ke kampung di sebelah husband aku dulu di Bagan Serai, Perak. Sempatlah aku spent lebih kurang lima hari di rumah mertua aku. Then, aku terus balik ke Kedah. Kampung halaman aku pulak. Aku akan habiskan Ramadhanku lebih kurang lima hari sehingga raya ke-2. Aku akan ke rumah mertuaku pada petang raya ke-2. Terpaksalah berulang-alik supaya aku dapat berbuka puasa dengan kedua-dua belah families. Adil dan saksama.

Actually,aku tak kisah sangat dengan giliran untuk pulang berhari raya. Asalkan ada tempat untuk pulang berhari raya. Takderler.... sampai nak bergaduh-gaduh pasal giliran beraya. Sebab, tujuan berhari raya adalah untuk merapatkan tali silaturrahim. Kalau dah pasangan husband and wife pun bertelagah, macam mana nak menyatukan yang lain-lain.

Semua gambar kat bawah ni di rumah mertua aku di Kampung Changkat Lobak, Bagan Serai, Perak.











No comments:

Post a Comment