Friday, June 10, 2011

Sibuk semedang...!

Korang faham tak maksud perkataan "semedang"...? He...he...he...si Ecah (http://www.engineersaiko.blogspot.com/) mesti faham this wonderful word. Sebabnya, dia memang sibuk semedang 2-3 menjak.. Aku tengok mukanya pun macam tak berdarah, menunjukkan yang dia tersangatlah stress dan bz. Kesian...sabar Ecah. Sabar banyak2.

Semedang means sibuk yang tahap gila-gila punya. Macam dia sorang jer...kat dunia, takder orang lain lagi dah. Itu bab keje. Bagi yang dah kahwin pulak, sibuk menguruskan hal-hal rumahtangga. Ni macam kes aku ler...sebelum sampai rumah lagi, aku dah plan nak masak apa. Kekonon...masuk jer rumah, tengok kain baju yang menimbun...terus aku cancel nak masak. Letih, beb...nak masak, mengemas rumah, basuh baju dan lipat baju. Tekak aku dah naik muak nak makan makanan kedai. Rasa nak muntah hijau dah! Itu yang kadang-kadang, aku paksakan diri untuk masak jugak. I wish aku diberikan kesegaran untuk badan ini.

Dah lama sangat si Maryam nih mintak aku masakkan makaroni cheese. This is among my daughter's favourite food. Sangat suka. Actually, this food senang jer nak buat. Tapi masalahnya, tak terbuat-buat...macam mana tuh? Hello cik Hasnin, you beli jer...makaroni. Pastu U rebus biar lembut sket.Sambil-sambil tu, U boleh prepare for the cheese sauce. Beli jer yang ready-made kat Giant ker, Tesco ker...reheat jer. Kalau malas sangat, tak payah reheat. Then, tuanglah kat atas makaroni tadi. Tu pun...susah sangat ker...? Takkan asyik nak harap Cik Pizza Hut or Cik Kenny Rogers (Cik ker...Encik?) yang prepare untuk anak U? Lelama husband U sangkut dengan Cik Pizza Hut/Cik Kenny Rogers.


Aduhh....dusyummmm....!!! Kena sebijik betul-betul kat atas batang hidung nih!

1 comment:

  1. cesss. memang saya ni busy semedang je skg ni. tak suka betul. nak pamper diri pun tak sempat tau. makin hitammmmmmm!

    ReplyDelete