Monday, March 28, 2011

Mengimbas kenangan

Mengimbas kenangan part yang keberapa pun aku dah tak ingat. Tapi yang pasti, this entry untuk aku mengimbas kenangan sewaktu aku di Universiti Malaya. Last Saturday, I went out with my adik, Ateh. Aku lepak jap di Spa adik aku. Then, kitaorang pegi Empire Shopping Gallery kat Subang Jaya. Kitaorang redah masuk UM. Kekonon nak lunch kat kafe di Faculty of Law. Ushar-ushar....foods nampak tersangatlah tak bestnya. Terus terbantut selera nak makan. Last-last, kitaorang makan jer...kat KFC, Jalan Universiti. Adik aku merungut jugaklah sebab ada ker patut, lunch KFC. Aku pun...tapi dek kerana anak-anak aku yang sudah lapar tahap gaban, kitaorang redah jugaklah makan KFC tu.

Berbalik kepada cerita mengimbas kenangan aku, Universiti Malaya menemukan aku dan  husband aku nih. Aku pun tak tahu camnerlah aku boleh tersangkut dengan cik asben aku nih. Nak kata hensem, takderla hensem sesangat. Ramai lagi yang hensem daripadanya. Nak kata kaya pun, tak jugak. Tapi, takder ler miskin. Both of his parents ialah ustaz & ustazah. To be honest, ada jugakla yang nak  jadikan aku aweks diaorang. (FYI, badan aku ni dulu takderlah gedebak macam ni..he..he...). Aku berkawan dulu and dalam masa yang sama aku investigate jugak dengan their families' backgrounds. At least, kalau tak dapat yang the best pun....we still get better. Kalau dah kawin nanti, susah pulak nak change. Taknaklah aku nikah-cerai-sindrom nih. Selagi boleh elak, kita elakkan. Yang penting, kita kena berusaha. Dah Allah SWT bagi akal, gunakanlah dengan sebaik-baik mungkin.

Tapi, tak dinafikan ada jugak yang sudah buat solat Istikharah, tanyakan pendapat orang tua...tapi still tersalah pilih pasangan hidup. Bagi aku, anggaplah semua yang terjadi ada hikmah yang terselindung. DIA Maha Mengetahui. Bak kata pepatah, kadang-kadang Allah SWT turunkan hujan, kita akan merungut tentangnya. Tapi kita tak tahu yang Allah SWT akan datangkan pelangi disebalik hujan yang turun itu.

Bus stop depan Pusat Asasi Sains.

Pusat Asasi Sains & Ambang Asuhan Jepun.  Inilah tempat aku menimba ilmu selepas SPM. Aku menimba ilmu di Pusat Asasi Sains...ye, bukan Ambang Asuhan Jepun (AAJ). Untuk masuk AAJ have to score straight A1 in SPM. Aku pulak hanya dapat 5A's jer...dalam SPM. Tak dapat eden nak nolong...wehh!

Pokok ara yang terletak bersebelahan dengan Pusat Asasi Sains. Aku rasa pokok ini sudah berusia puluhan  tahun. Ntah2 ratusan tahun. Aku musykil jugak kenapa pihak universiti tak tebang-tebang pokok nih. Ada orang kata pokok ni berhantu. Aku tak tahu pulak kebenarannya. Tapi, yang pasti kawan aku pernah ternampak perempuan muda berjalan sorang2 di bawah pokok ni tanpa kaki...!! At that time, dia baru balik dari projek untuk kolejnya dalam pukul 2 pagi. Ngeri...beb...!!

Bye..bye...muahh..muahh..muaahh..!


Inilah tempat first date aku with my husband, Canseleri dekat dengan Dewan Tunku Canselor (DTC). Bukan berdating berdua..ye. Ada pak guard lagi....

Jalan masuk dari Petaling Jaya.

No comments:

Post a Comment