Monday, February 28, 2011

Welcome to my mom's garden.

Yang ini pulak gambar garden mak aku. Mak aku nih suka sangat tanam pokok-pokok. Boleh dikatakan setiap pagi, she will take 2-3 hours tengok pokok-pokoknya. Siap bercakap-cakap lagi dengan pokok-pokoknya! Almaklumlah, tak payah rushing masak for lunch or kemaskan rumah. Sebab, abah aku balik dari keje pun pukul 3 atau 4 petang. Lagipun, tak payah masak banyak...tak ramai pun orang kat rumah.

Mak aku suka tanam pokok-pokok, meanwhile...bapak aku pulak suka sangat buat pergola, kerusi kayu etc. Memang sejak dari dulu lagi bapak aku suka sangat dengan seni pertukangan kayu. Dulu, dia tak boleh sangat nak mempraktiskan apa yang dia minat. Almaklumlah, busy dengan kerja. Sekarang nih, aku tengok dia dah boleh buat apa yang dia minat. Petang sket, dia mulalah buat kerja-kerja pertukangannya. But, it will take some other times for finishing just one piece. Aku rasa bapak aku mesti serius dengan pertukangan nih once dia dah pencen nanti.















No comments:

Post a Comment