Monday, February 7, 2011

Morib Beach.

Husband aku yang beria sangat nak ke Pantai Morib nih. Dulu dia pernah ke sini. Unfortunately, tak best langsung. Pantai and berderet wooden food stalls. Aku memang tak pernah lagi sampai ke sini. Aku skeptical sket pasal west coast beach ni, berlumpur. Kalau pantai kat east coast memang superb! Actually, aku dah nak cancel for going there on Saturday. Sebab, Maryam demam on Friday tuh.Tapi, aku tengok condition Maryam pun agak ok on that morning. Kitaorang pun proceed with the plan.

Pantai Morib ni sangat sesuai untuk picnic atau beriadah dengan family. It is not suitable for swimming,okey! Aktiviti yang paling best kat sini ialah main layang-layang. And to be honest, that was first time aku main kites. Excited, beb...anak-anak aku pun excited jugak! Husband aku cakap,"Ini anak yang main ker, atau mommy yang main. Babah tengok mommy yang lebih!". He...he...aku jadi jakun jap sebab tak pernah main.

Tapi pantai nih dah banyak mengalami perubahan. Itu mengikut kata suami aku la sebab dia jer yang pernah sampai kat sini. Pendapat aku pulak...? This place is just nice, facilities pun ok (washrooms, tempat makan, surau). Sekali-sekala bolehlah ke sini. Kalau selalu, tak daya aku sebab jauh tuh!





Antara kemudahan untuk berkhemah.








Kedai menjual layang-layang.






Kat gerai makan.


Ini nasi goreng yang aku order. Namanya Nasi Goreng Juvita (bersempena dengan nama gerai ni).


Nasi goreng yang diorder husband aku, Nasi Goreng Brutal.


This is among my favourite signboard.










No comments:

Post a Comment