Monday, December 27, 2010

Amcorp Mall, PJ.

Last Saturday, me and my family went to Amcorp Mall in PJ. Tak tahulah kenapa aku suka sangat melepak kat Amcorp. But this is among my favourite spot jugakla. Since study kat UM lagi. Sesetengah orang tak suka nak ke sini. Boringlah...etc. Depends pada citarasa masing-masing. Tapi, kalau tanya pada penggemar barang-barang antik...this is the right spot to be here on every weekends. Because, there's Flea Market on every Saturday and Sunday. Banyak yang boleh kita dapat kat sini if you want to find something yang rare.

 Actually, I was planned with my hubby nak pegi Amcorp during weekend. And kebetulan pulak, my hubby's old friend wants to see him. Dah lama diaorang tak jumpa since habis belajar kat Sabah lagi. Husband aku nih kan born in Sabah and membesar kat Sabah. Parents jer orang Perak. Parents dia kan ustaz and ustazah, mengajar kat Sabah. Sebab tu lah, dia tak ramai kawan kat semenanjung nih. Bila dah pencen, barulah balik ke semenanjung nih.

Kawan husband aku nih namanya Muharsafa Kirana. Sedap kan, namanya? Aku ingatkan perempuan, rupa-rupanya lelaki. At first, cemburu jugaklah aku bila baca message kat mobile husband aku. Perempuan manalah pulak yang bermesej-mesej dengan husband nih. Kirana nih actually Doctor Homoepati. Degree from Indonesia Universitas. So, we're heading to his place after Amcorp. Aku aderlah did the treatment also. And surprisingly, si Kirana nih dapatlah tahu apa health problem aku nih. Tengok tapak tangan jer tuh. Of course lah, dia kan belajar about this method. According  to him, aku ada masalah dengan digestion system. I will try on this prescriptions pulak. Go nature.

Actually, I also went to Romantika Shop kat Amcorp tuh, buying something for my house. Aku beli two boxes for keeping all my album gambar. Dulu aku letak dalam basket. Tapi, faham-faham jer lah bila ada kids nih. Banyak dah rosak. Husband aku pun dah bising. And aku beli one picture untuk digantungkan di yard area rumah aku tuh. Decorate lah sket...almaklumlah rumah takderlah besar mana. Senang nak jaga and decorate. Tu yang aku suka rumah yang satu level, senang aku nak jaga. Aku kan jenis yang particular. Tapi, in future...I want to buy a single storey house. But unfortunately, it is hard to find a single storey house here.


Si Maryam nih nak bergambar dengan Christmas tree. Oklah, aku snap jugaklah pic dia. Tapi, taknaklah ambik full sebab taknak seolah-olah meraikan this festival.




Susah sungguh nak tunggu si Maryam nih choose books. Kalau kat book stores, memang berjam lah jawabnya.

No comments:

Post a Comment